Някой е платил с картата ми без мое разрешение

Неразрешената картова транзакция е стресираща ситуация, но в много случаи можете бързо да възстановите парите и да предотвратите по-нататъшни измами. По-долу ще обясним стъпка по стъпка какво да направите, ако сте забелязали, че картата ви е била използвана за плащане в нашия магазин без ваше разрешение.

 

1. Как да разпознаете неразрешено плащане?

  • Получили сте SMS или известие от вашата банка че сте платили за поръчка, която не сте направили.

  • В отчета виждате транзакция за sellbest.bg или на нашия доставчик на плащания и не помните такава покупка.

  • Тя е дошла при вас потвърждение на поръчката по имейл от нашия магазин до друг адрес за доставка или до име, което не познавате.

 

2. Незабавни действия

  1. Отмяна на картата в банката

    • Обадете се на телефонната линия на банката (номерът е посочен на гърба на картата) или ограничете картата в мобилното приложение.

    • Попитайте за номер на новата карта и попитайте за връщане на такси (обратно начисляване).

  2. Докладване на транзакция като неоторизирана

    • Банката трябва да задържи плащането или да започне процедура по подаване на жалба в съответствие счлен.46 от Закона за платежните услуги (разполагате с 13 месеца, за да кандидатствате, но колкото по-рано, толкова по-добре).

    • Ако плащането е извършено с помощта на 3-D Secure или силна автентикация по PSD2, все още имате право да подадете жалба, ако не сте разрешили транзакцията.

  3. Свържете се с нас, за да спрете поръчката си

    • Изпратете имейл до kontakt@sellbest.pl или обадете ни се на +40 763 280 879 (пон.-pt. 8:00-16:00).

    • Въведете номер на картата (първите 6 и последните 4 цифри), датата и сумата на транзакцията и, ако разполагате с нея, номера на поръчката от потвърждението по имейл.

    • Ако пакетът не е изпратен - ние ще го блокираме незабавно.

    • Ако стоките вече са били изпратени - ще докладваме за това на куриерската компания, за да спре доставката или да ги върне в склада.

 

3. Как се извършва проверката в нашия магазин?

  1. Проверяваме регистрите на плащанията - проверяваме IP адреса, от който е направена поръчката, кога е направена поръчката и какви данни за плащане са били предоставени.

  2. Преустановяваме изпълнението на поръчката в очакване на изясняване.

  3. Работим с банка и платежен оператор - да предоставите необходимите документи за ускоряване на процедурата по възстановяване на таксата.

  4. Потвърждаваме връщането на средства - когато банката приключи жалбата или ние я приемем по наша инициатива, ще получите възстановяване на сумата по вашата картова сметка.

 

4. Вашите права и защита на потребителите

  • Защита срещу неоторизирани транзакцииако не сте виновни за умишлено нарушение или груба небрежност, отговорността ви за транзакции, извършени без ваше съгласие, е ограничена до равностойността на 50 EUR.

  • Chargeback: при Mastercard и Visa можете да поискате връщане на таксата от вашата банка - тя е тази, която възстановява парите от магазина или доставчика на платежни услуги.

  • Крайни срокове: банката връща средствата незабавно, не по-късно от края на следващия работен ден при откриване на неразрешена транзакция, въпреки че обикновено се изисква предварителна жалба.

 

5. Уведомяване на правоприлагащите органи

  • Ако картата ви е била открадната или имате съмнения за по-широка измама, подайте сигнал в полицията. Вземете потвърждението за анулиране на картата и разпечатката на транзакцията.

  • Предоставете ни номера на делото - това ще помогне при обмена на информация с правоприлагащите органи.

 

6. Как да предотвратите подобни ситуации?

  • Активиране на push/SMS известия от всяка транзакция с карта. По този начин можете бързо да откривате неразрешени плащания.

  • Задайте дневни и онлайн лимити за картата. Това ще намали потенциалните загуби.

  • Плащайте само на доверени устройства и мрежи - Общественият Wi-Fi може да бъде уязвим за подслушване.

  • Никога не предоставяйте пълни данни за картата си по имейл/SMS - нито магазинът, нито банката изискват това.

  • Редовно актуализирайте софтуера си (система, браузър, антивирусна програма). Като актуализирате софтуера си, намалявате риска от кражба на данни от зловреден софтуер.

  • Не кликвайте върху подозрителни връзки. Винаги проверявайте два пъти дали съобщението е изпратено от нас. Престъпниците много често се представят за истински уебсайтове и магазини.

 

7. Данни за контакт с нашия магазин

 

Ако имате някакви съмнения, моля, свържете се с нас - ние ще ви помогнем в целия процес на възстановяване и ще гарантираме, че транзакцията е отменена. Не забравяйте, че бързата реакция е най-добрият начин да намалите загубите и да предотвратите по-нататъшни злоупотреби.

pixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixel