Някой е платил с картата ми без мое разрешение
Неразрешената картова транзакция е стресираща ситуация, но в много случаи можете бързо да възстановите парите и да предотвратите по-нататъшни измами. По-долу ще обясним стъпка по стъпка какво да направите, ако сте забелязали, че картата ви е била използвана за плащане в нашия магазин без ваше разрешение.
1. Как да разпознаете неразрешено плащане?
-
Получили сте SMS или известие от вашата банка че сте платили за поръчка, която не сте направили.
-
В отчета виждате транзакция за sellbest.bg или на нашия доставчик на плащания и не помните такава покупка.
-
Тя е дошла при вас потвърждение на поръчката по имейл от нашия магазин до друг адрес за доставка или до име, което не познавате.
2. Незабавни действия
-
Отмяна на картата в банката
-
Обадете се на телефонната линия на банката (номерът е посочен на гърба на картата) или ограничете картата в мобилното приложение.
-
Попитайте за номер на новата карта и попитайте за връщане на такси (обратно начисляване).
-
-
Докладване на транзакция като неоторизирана
-
Банката трябва да задържи плащането или да започне процедура по подаване на жалба в съответствие счлен.46 от Закона за платежните услуги (разполагате с 13 месеца, за да кандидатствате, но колкото по-рано, толкова по-добре).
-
Ако плащането е извършено с помощта на 3-D Secure или силна автентикация по PSD2, все още имате право да подадете жалба, ако не сте разрешили транзакцията.
-
-
Свържете се с нас, за да спрете поръчката си
-
Изпратете имейл до kontakt@sellbest.pl или обадете ни се на +40 763 280 879 (пон.-pt. 8:00-16:00).
-
Въведете номер на картата (първите 6 и последните 4 цифри), датата и сумата на транзакцията и, ако разполагате с нея, номера на поръчката от потвърждението по имейл.
-
Ако пакетът не е изпратен - ние ще го блокираме незабавно.
-
Ако стоките вече са били изпратени - ще докладваме за това на куриерската компания, за да спре доставката или да ги върне в склада.
-
3. Как се извършва проверката в нашия магазин?
-
Проверяваме регистрите на плащанията - проверяваме IP адреса, от който е направена поръчката, кога е направена поръчката и какви данни за плащане са били предоставени.
-
Преустановяваме изпълнението на поръчката в очакване на изясняване.
-
Работим с банка и платежен оператор - да предоставите необходимите документи за ускоряване на процедурата по възстановяване на таксата.
-
Потвърждаваме връщането на средства - когато банката приключи жалбата или ние я приемем по наша инициатива, ще получите възстановяване на сумата по вашата картова сметка.
4. Вашите права и защита на потребителите
-
Защита срещу неоторизирани транзакцииако не сте виновни за умишлено нарушение или груба небрежност, отговорността ви за транзакции, извършени без ваше съгласие, е ограничена до равностойността на 50 EUR.
-
Chargeback: при Mastercard и Visa можете да поискате връщане на таксата от вашата банка - тя е тази, която възстановява парите от магазина или доставчика на платежни услуги.
-
Крайни срокове: банката връща средствата незабавно, не по-късно от края на следващия работен ден при откриване на неразрешена транзакция, въпреки че обикновено се изисква предварителна жалба.
5. Уведомяване на правоприлагащите органи
-
Ако картата ви е била открадната или имате съмнения за по-широка измама, подайте сигнал в полицията. Вземете потвърждението за анулиране на картата и разпечатката на транзакцията.
-
Предоставете ни номера на делото - това ще помогне при обмена на информация с правоприлагащите органи.
6. Как да предотвратите подобни ситуации?
-
Активиране на push/SMS известия от всяка транзакция с карта. По този начин можете бързо да откривате неразрешени плащания.
-
Задайте дневни и онлайн лимити за картата. Това ще намали потенциалните загуби.
-
Плащайте само на доверени устройства и мрежи - Общественият Wi-Fi може да бъде уязвим за подслушване.
-
Никога не предоставяйте пълни данни за картата си по имейл/SMS - нито магазинът, нито банката изискват това.
-
Редовно актуализирайте софтуера си (система, браузър, антивирусна програма). Като актуализирате софтуера си, намалявате риска от кражба на данни от зловреден софтуер.
-
Не кликвайте върху подозрителни връзки. Винаги проверявайте два пъти дали съобщението е изпратено от нас. Престъпниците много често се представят за истински уебсайтове и магазини.
7. Данни за контакт с нашия магазин
-
Имейл: kontakt@sellbest.pl
-
Гореща линия: +40 763 280 879 (понеделник.-pt. 8:00-16:00)
-
Формуляр за контакт на уебсайта: на разположение в страница за контакти
Ако имате някакви съмнения, моля, свържете се с нас - ние ще ви помогнем в целия процес на възстановяване и ще гарантираме, че транзакцията е отменена. Не забравяйте, че бързата реакция е най-добрият начин да намалите загубите и да предотвратите по-нататъшни злоупотреби.